OKULUMUZ ERASMUS+ PROJELERİNDE AKREDİTE EDİLEN OKULLAR ARASINDA YERİNİ ALDI
Adilcevaz Anadolu Lisesi olarak Bitlis Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Ersamus+ Projeleri kapsamında akredite edilen okullararasında yerini aldı.
Akredite edilen okulumuzda 2022-1-TR01-KA121-SCH-000067995 numaralı ERASMUS+ projesi yürütülmüştür.
Erasmus Akreditasyonu Nedir?
Erasmus Akreditasyonu, Erasmus+ Okul Eğitimi ve Mesleki Eğitim alanlarında sınır ötesi değişim ve iş birliği yapmak isteyen kurum/kuruluşlar için bir araçtır. Erasmus Akreditasyonunun genel hedefi; Avrupa öğretim ve öğrenim boyutunun güçlendirilmesi amacıyla içerme, çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerinin teşvik edilmesi ile Avrupa mirası ve çeşitlilikteki zenginlik hakkında bilgi edinmek ve Avrupa genelinde profesyonel ağlarının geliştirilmesini desteklemektir.
Akreditasyon belgesi; eğitim kurumlarının proje başvurularını kolaylaştırmaya, yükseköğretim kurumlarının bir araya gelerek iş birliği yapmalarına ve gençlik alanındaki kurum ve kuruluşların Avrupa Dayanışma Programı kapsamında proje başvurusu yapabilmelerine imkân tanır. Erasmus Akreditasyonu almaya hak kazanan Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından finanse edilen Erasmus+ Programı Ana Eylem 1 fırsatlarına daha basitleştirilmiş erişim elde edecektir. İlgili alanda basitleştirilmiş yıllık finansman çağrılarına, akredite projeler sunmuştur. Bu projeler, Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü uhdesinde bulunan okul ve kurumlarımızın Bitlis Uluslararası Stratejik Planı hedef ve stratejilerine katkı sunacak hareketlilik başvuruları yapmalarına fırsat sağlamaktadır.
Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu Genel Hedefler ve Özel Amaçlar
Erasmus+ tarafından finanse edilen Okul Eğitimi hareketlilik faaliyetlerinin genel hedefi, bireylere öğrenme fırsatları sağlamak ve okulların ve okul eğitimindeki diğer kuruluşların uluslararasılaşmasını ve kurumsal gelişimini desteklemektir.
Genel Hedefler
- Tüm kademelerde, değişen dünyanın gerektirdiği becerileri sağlayan ve değişimin aktörü olacak öğrenciler yetiştirmek için eğitim alanındaki yenilikçi yaklaşımların kazanım ve uygulamasını artırmak,
- Okul başarı oranının arttırılmasının alt boyutunda yer alan yönetici ve öğretmen yeterliliklerinin güçlendirilmesi ile 21. yüzyıl anlayışına uygun etkili okulların artırılması,
- İmkânı kısıtlı ve yabancı uyruklu öğrencilerin (YUÖ) toplumla bütünleşmeleri ve akranlarıyla ortaklıklar kurmaları için, yaşam becerilerini ve kültürler arası etkileşim faaliyetleri ile devamsızlık oranının azaltılması,
- Okul sistemlerinin klasik kurum yaklaşımından uzaklaşarak yeniliklere açılması ile öğrenme ortamlarının iyileştirilmesi,
- Uluslararası iş birliği ile özel eğitimde uygulanan yöntem ve metotları okullarımıza uyarlamak; kaynaştırma öğrencilerini yaşama dahil ederek akademik ve sosyal başarılarını yükseltmek.
Özel Amaçlar